woensdag 3 juni 2015

Melanza ripiene - aubergines italiano




Wat er zo leuk is aan mijn Italiaanse bijbel alias De zilveren lepel is dat je per ingrediënt tien- twintig of dertig recepten voorgeschoteld krijgt. Een kookboek naar mijn hart. Heb ik niet jaren geleden al gezegd: als ik in mijn frigo een variatie aan groenten zie liggen dan wens ik me een kookboek toe dat me zeggen kan wat ermee aan te vangen want groenten combineren ligt niet altijd voor de hand. Dàt was voor internet. Nu kan je naar hartenlust je ingrediënten intoetsen op Google en je krijgt een resem recepten.
Maar met deze heb ik immer 3,2 kilogram aan recepten bij de hand, zo zwaar is dat boek. Als men me ooit zou zeggen ' je mag maar één boek meenemen van je vijftig kookboeken dan zal ik geen seconde twijfelen.

Uit de dertig auberginesrecepten koos ik deze want als nieuweling laat ik me nog graag leiden door de foto van het gerecht op de volgende bladzijde. Ziet er veel lekkerder uit in het boek. Het moeilijkste was het uithollen van de aubergines en dat de pulp zo gauw donker werd al merk je daar niet veel meer van eens je alles gemengd hebt en aan het stoven bent.


4 gehalveerde en uitgeholde aubergines, 3 el olijfolie + extra voor de schotel, 1 ui fijn gehakt, 1 stengel bleekselderie en oeps, doet er mij aan denken dat de soep kookt, snel mixen met verse koreander, 3 groene of rode paprika's (ik deed er twee in), 4 rijpe tomaten, 2 eieren losgeklopt, 3 eetlepels vers geraspte parmezaan
oven op 180°, bakken tot ze borrelen en goudbruin zijn
bon appétit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten